Антифриз: чи дійсно він настільки потрібний вашому авто?

Двигун автомобіля генерує багато тепла, і якщо не давати йому раду, це може призвести до серйозних пошкоджень. Ось чому антифриз такий важливий для функціонування авто. Змішаний з водою і залитий у ваш радіатор, антифриз допомагає регулювати температуру двигуна, водночас захищаючи та змащуючи різні металеві деталі в системі охолодження двигуна.

Що таке антифриз та чому він такий важливий для авто?

Антифриз — це забарвлена рідина, яку потрібно додавати, розвівши водою, у радіатор для регуляції температури двигуна. Його ключовим інгредієнтом є етиленгліколь, який знижує температуру замерзання води та підвищує температуру її кипіння. Це допомагає запобігти замерзанню, кипінню або випаровуванню води у вашому радіаторі.

Так само, як паливо або олива, антифриз важливий для правильної роботи двигуна. Без нього тепло від згорання провокує швидкий перегрів двигуна, через що він може навіть заклинити. Крім того, антифриз також змащує частини системи охолодження, які контактують з водою, і запобігає корозії металевих деталей.

Антифриз та охолоджуюча рідина — це одне й те саме?

Терміни «антифриз» та «охолоджуюча рідина» часто вважають словами-синонімами, проте це не зовсім коректно. Антифриз — це компонент охолоджуючої рідини двигуна. Правильніше буде сказати, що охолоджуюча рідина — це суміш антифризу та води.

Однієї лише води недостатньо, щоб охолодити двигун. Тепло від камери згорання врешті-решт призведе до її кипіння. Влітку використання однієї тільки води може призвести до того, що вона випариться, а взимку — замерзне, тобто користі в обох випадках не буде жодної. Більшість автовиробників рекомендують додавати у радіатор мікс з антифризу і води у співвідношенні 50/50.

Навіщо міняти антифриз?

Як і всі рідини у вашому авто, антифриз з часом втрачає свої властивості та окислюється. Через це з’являється корозія, яка може пошкодити радіатор та інші важливі деталі охолоджувальної системи автомобіля, наприклад, водяну помпу, шланги, термостат та кришку радіатора.

Іржа, бруд та інші шкідливі частинки також можуть накопичуватися у радіаторі. Такі забруднення загрожують здатності антифриза регулювати температуру двигуна. Це може призвести до перегріву, що в свою чергу стане причиною:

  • тріщин у блоку двигуна
  • задертостей на голівці поршня
  • тріщин у дні та порожнинах камери згоряння
  • пошкодження гільз циліндрів
  • заклинювання або пригорання поршня і циліндра.

Як часто потрібно змінювати антифриз, та як це робити?

У першу чергу завжди перевіряйте інструкцію з експлуатації. Загалом, рекомендовано змінювати антифриз кожні 48 000 км (30 000 миль) або кожні три роки — в залежності, що настане швидше.

Перед заміною антифриза, дайте радіатору охолонути принаймні годину. Відкрийте капот, огляньте радіатор та шланги на наявність тріщин чи протікань. Пошкоджені деталі потрібно буде замінити або відремонтувати. Зніміть кришку радіатора. Послабте зливну пробку радіатора та злийте охолоджуючу рідину. Затягніть пробку, залийте у радіатор дистильовану воду та запустіть двигун на 10 хвилин. Дайте двигуну охолонути та ще раз злийте. Наповніть радіатор промивкою, додаючи більше дистильованої води. Повторюйте цей процес, доки при зливі вода не стане чистою. Нарешті, наповніть радіатор міксом 50/50 антифризу та дистильованої води, або готову охолоджуючу рідину, наприклад, COOLELF AUTO SUPRA -37°C, і закрийте кришку радіатора.

Як залити антифриз у машину?

Переконайтесь, що ваш двигун та радіатор охолоджувалися принаймні годину. Підготуйте охолоджувальну рідину: змішайте антифриз (в асортименті відмінним вибором стане GLACELF AUTO SUPRA) та воду у пропорції 50/50. Зніміть кришку радіатора, додайте розчин антифризу та закрийте кришку.

Інструкція з експлуатації авто – це перше до чого ви маєте звертатися при подібних ситуаціях. Також важливо пам’ятати, що охолоджувальна система вашого автомобіля знаходиться під тиском і накопичує небезпечну кількість тепла. Виробники автомобілів, як правило, розміщують попереджувальні знаки на кришці розширювального бачка.

Розширювальний бачок антифризу

Ніколи не виконуйте цю процедуру, коли двигун та радіатор гарячі. Якщо не вжити належних заходів безпеки, це може призвести до серйозних травм.