Skip to content

На відміну від бензинових та гібридних автомобілів, електромобілям не потрібна моторна олива. Електричні двигуни створюють набагато менше тертя між частинами механізмів, ніж інші типи двигунів. Таким чином, моторна олива в електромобілі не потрібна, чого не скажеш про інші рідини.

Електричним двигунам не потрібна моторна олива

Щоб краще зрозуміти, чому електричним автомобілям не потрібна моторна олива, давайте розглянемо відмінності між двигунами внутрішнього згоряння та електричними двигунами.

Двигун автомобіля в розібраному вигляді. багато частин.

Двигуни внутрішнього згоряння дуже складні. Вони складаються з багатьох металевих частин, які постійно рухаються, таких як колінчастий вал, клапани, поршні, шатуни, кулачкові вали тощо.

Роль цих механічних компонентів полягає в тому, щоб перетворити вертикальний рух поршнів, викликаний вибухом повітря/палива в циліндрі, на обертальний рух, який буде передано колесам.

Тертя між цими різними частинами спричиняє втрату енергоефективності, виділення тепла та утворення нальоту. Простіше кажучи, двигун зношується. Специфічна роль моторної оливи у зменшенні цього тертя та уповільненні підвищення температури, а також ерозії металу.

Через це олива має важливе значення для класичних двигунів внутрішнього згоряння. Або ж двигун може бути серйозно пошкоджений після того, як проїде лише кілька миль.

Якщо ж говорити мовою механіки, то електричні двигуни набагато менш складні, ніж двигуни внутрішнього згоряння, оскільки вони генерують обертальний рух (рух ротора за колом, який створюється магнітним полем). Таким чином, сила електричних двигунів може приводити до руху колеса, і при цьому не покладаючись на різні механічні частини, необхідні двигунам внутрішнього згоряння. Ось чому електромобілям не потрібна моторна олива, але для належної роботи їм потрібні інші рідини.

Які рідини потрібні електромобілям?

Шасі передньої осі електромобіля у рентген стилі з електродвигуном в студійному середовищі - 3d візуалізація

Незважаючи на те, що вони працюють без моторної оливи, електромобілі потребують інших типів змащення, щоб залишатися в хорошому робочому стані.

  • Рідини для трансмісії : електричні автомобілі менш складні, ніж автомобілі з бензиновим двигуном, але вони все рівно мають деякі механічні частини (наприклад, у блоці трансмісії).

Для ефективного змащування компонентів необхідно використовувати повністю ізоляційні рідини з тепловими властивостями, придатними для електродвигунів. Рідини Quartz EV Fluid були розроблені для задоволення конкретних потреб електромобілів. Трансмісійні рідини слід замінювати досить рідко: один-два рази протягом терміну служби автомобіля.

  • Охолоджуюча рідина двигуна: ця рідина зменшить ризик перегріву акумулятора та інвертора. В ідеалі першу заміну охолоджуючої рідини слід проводити після того, як автомобіль проїде приблизно 49 000 миль (майже 80 тисяч кілометрів).
  • Гальмівна рідина: хоча рекуперативне гальмування відіграє важливу роль, гальмівна рідина також необхідна в електромобілях. Коли в електромобілі достатньо гальмівної рідини, гальмівні колодки та дискові гальма працюють справно та гарантують безпеку пасажирів. Ви повинні замінювати гальмівну рідину кожні два роки або кожні 24 000 миль (приблизно 40 тисяч кілометрів).

Як працює рекуперативне гальмування?

Рекуперативне гальмування використовується як в електричних, так і в гібридних автомобілях.

Коли ви натискаєте на педаль гальма, електричний двигун стає електричним генератором, який живиться від кінетичного руху гальмівних коліс.

Це - подвійна перевага. По-перше, гальмує двигун. По-друге, електроенергія, вироблена двигуном, негайно накопичується в батареях.