В'язкість моторної оливи
Мастильні матеріали поводяться по-різному при високих і низьких температурах.
Олива, насправді, може характеризуватися за своєю в'язкістю, опором потоку або товщиною масляної плівки.
В'язкість змінюється, в залежності від температури, наступним чином: чим вище температура, тим більш текучою і менш в'язкою буде олива.
Щоб переконатися, що Ваш автомобіль оптимально працює, олива повинна зберігати певний рівень в'язкості за будь-яких погодних умов:
Вона повинна залишатися рідкою при низьких температурах (щоб зробити холодний старт легшим) і в'язкою при високих температурах (для того, щоб забезпечити захист і герметизацію).
Класи, які були оптимізовані для кожної з олив, наведені в інструкції з технічного обслуговування.
Діаграма в’язкості оливи
SAE (Товариство інженерів автомобільної промисловості) розробило засоби класифікації мастильних матеріалів для того, щоб визначити їх рівень в'язкості в теплу і холодну погоду.
Показник в'язкості складається з двох чисел, розділених літерою "W" (для зимового класу).
Цифри, які стоять перед W, відносяться до холодного класу продукту, тобто його в'язкість при низьких температурах.
Чим нижче в'язкість в холодному стані, тим більш рідка олива при низьких температурах і більш легко вона може закачуватись.
Вищі рівні текучості при низьких температурах роблять холодні старти легшими. Цифри праворуч від букви "W" - це її гарячий клас.
Чим вище клас, тим більш в'язкою буде олива при високих температурах.
Щоб дізнатися, яка олива і яка в'язкість потрібна для вашого автомобіля, подивіться інструкцію виробника.