Моторна олива для генераторів

Моторна олива для генераторів

Актуальність використання електрогенераторів може виникнути в різних випадках, а іноді це не тільки комфорт у звичних для багатьох життєвих ситуаціях, а й питання життя та збереження здоровя. Генератори сьогодні для багатьох стали основним резервним джерелом живлення. Якісні моделі від надійних виробників вірою та правдою служитимуть довгий час за умови дотримання умов експлуатації. Для цього необхідно проводити заміну оливи, як і вбудь-якому іншому двигуі внутрішнього згоряння.

Відповідь на запитання “Як вибрати моторну оливу для генератора” очевидна: потрібно просто зазирнути в інструкцію з експлуатації. Адже кожна модель має чіткі вказівки, які мастильні матеріали підходять для двигуна. Ми розглядаємо оливу, як невід’ємну складову надійної роботи будь-якого мотора, тож при її виборі слід керуватися рекомендаціями виробника двигуна.

Двотактна чи чотирьохтактна олива?

Для загального розуміння варто зупинитися на видах оливи за типом двигуна. Зазвичай і найчастіше генератор матиме чотиритактний двигун. Але може бути встановлений і двотактний двигун. Оливи необхідно підбирати за типом двигуна і відповідно маємо два основних типи олив – це двохтактні і чотиритактні.

Двохтактні оливи використовуються переважно в мототехніці. Звичайно ж є виключення і мототехніка іноді має і чотиритактні двигуни.

А от чотиритактна олива - це олива, яку заливають у двигун автомобіля. Звичайні автомобільні двигуни інколи ще називають чотиритактними. Це тому, що робочий цикл такого двигуна відбувається в два оберти колінчатого валу або в чотири ходи поршня:

  1. впуск
  2. стиснення
  3. робочий хід поршня
  4. і випуск відпрацьованих газів

Якщо говорити про двохтактні оливи, то вони як правило мають відповідне маркування

тому якщо Вам потрібна моторна олива для 2-тактного генератора, шукайте на каністрі саме це маркування. 

 

Обладнання з 2-тактними двигунами не має окремої системи змащування. Олива змішується з паливом у певних пропорціях, та потрапляє безпосередньо до паливного баку. Таким чином змащування деталей відбувається за рахунок того, що в самому паливі вже є певний відсоток моторної оливи. Така олива згорає в камері згорання разом з пальним і не розрахована на тривалий час роботи.

Якщо ж говорити про чотиритактну оливу – то це звичайна олива в повсякденному розумінні, яка заливається в двигун внутрішнього згорання, але при цьому конструкція двигуна має систему змащування, по якій циркулює моторна олива. Для генераторів з 4-тактними двигунами чудовой підійде як універсальна моторна олива, так і спеціальні оливи з маркуванням 4Т, але додатково потрібно звертати увагу на більш звичні показники, як наприклад індекси в’язкості.

 

В’язкість та клас моторної оливи

Уважно ознайомтеся з рекомендаціями виробника двигуна для вибору в’язкості оливи, проте зважайте на пору року та кліматичні умови, у яких буде використовуватися генератор. 

Для визначення експлуатаційних умов за певних температурних режимів існує маркування по стандарту SAE

В’язкість мастильного матеріалу, тобто його здатність текти, визначається  класом. Він позначається двома числами, розділеними літерою W, що означає зиму (від англійського WINTER - зима):

наприклад, 5W-30

  • 1-е число = клас холоду: чим менше число, тим більше рідким на холоді є мастильний матеріал (Легкий запуск при низькій температурі)
  • 2-е число = клас тепла: чим більше число, тим більша в’язкість мастильного матеріалу при нагріванні (Захист двигуна при високих температурах) 

КЛАСИ ОЛИВИ 

SAE (Society of Automotive Engineers - Товариство автомобільних інженерів) створило класифікацію для класів мастильних матеріалів, що характеризує в’язкість при високих і низьких температурах:

xxW-yy

  • xx вказує на в’язкість при холодних температурах (вимірюється при різних температурах)
  • yy вказує на в’язкість при високих температурах (вимірюється при 100°C та 150°C)

Клас використовується в такий спосіб: 

SAE xxW-yy 

Всесезонна олива (наприклад: 5W-30, 15W-40) 

SAE xxW або SAE yy 

 Сезонна олива (наприклад: 10W, 30, 40) 

Чим більше число, тим вище рівень в’язкості. 

 

ДИЗЕЛЬ ЧИ БЕНЗИН?

Незалежно від того, йдеться про потужний промисловий генератор, чи про побутовий, як дизельні, так і бензинові двигуни генераторів мають свої особливості. Тому і олива для таких приладів повинна бути призначена саме для моторів, що споживають відповідний тип пального. 

 

Міжнародні організації API (American Petroleum Institute – Американський нафтовий інститут) та ACEA (Association des Constracteurs Europeens des Automobiles - Асоціація європейських виробників автомобілів) розробили стандарти, що описують відповідність моторних олив до вимог двигуна.

 

Так моторна олива для дизельних двигунів маркується за допуском АРІ літерою C і доповнюється другою літерою, яка є деталізуючим покажчиком експлуатаційних умов. Найкращим вибором буде олива з маркуванням CD та вище (СЕ, СF тощо). 

Моторна олива для бензинових двигунів маркується за допуском АРІ літерою S, і також супроводжується деталізуючим покажчиком – другою літерою. Система аналогічна дизельним оливам. Чим далі від початку алфавіту знаходиться друга літера, тим більш новітнім є продукт. Найчастіше виробниками техніки рекомендується олива маркування та вище.

 

Варто зазначити, що нерідко можна зустріти універсальну оливу з маркуванням допуску АРІ S*/C*. Обидва маркування супроводжуються літерами-специфікаторами і такий напис на каністрі означає, що олива підходить як для дизельних, так і бензинових 4-тактних двигунів. При цьому на етикетці моторних олив додатково буде напис “бензин та дизель” (GASOLINE, DIESEL)

Стандарт ACEA (Асоціація Європейських Виробників Автомобілів), представляє сертифікацію моторних олив по застосуванню та роботі, і враховує вимоги 15 автовиробників (BMW, DAF, Daimler-Crysler, Fiat, Ford, GM-Europe, Jaguar Land Rover, MAN, Porshe, STELLANTIS та Volvo).

У грудні 2008 року АСЕА ввела оновлену і останню на сьогоднішній день класифікацію моторних олив «ACEA 2008 European Oil Sequences for Service-Fill Oils», в якій з'явилися нові класи С4 і Е9, а також внесені корективи за вимогами до олив антиокислювальної стабільності та елементному складу у звязку зі змінами в екологічній політиці ЄС.

За цією класифікацію оливи діляться на класи за типом двигунів: 

  • A – бензинові,
  • B – легкі дизельні
  • С – бензинові та легкі дизельні двигуни, обладнані каталітичними системами доочищення
  • E – важко навантажені дизельні двигуни

 

Тобто олива з маркуванням ACEA А3/В4 підійде як для бензинового, так і для дизельного двигуна.

Цей матеріал був корисним для вас?